Rujukan Lengkap sebagai Persediaan Anda Hadiri Temuduga Kerja Kerajaan

Tekanan Akibat Berhutang

14 April 2008 |

Jom Jimat

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera,

Masalah hutang keliling pinggang telah menjadi satu fenomena biasa dalam masyarakat kita. Tapi, adakah kita sedar dan cuba mengelakkannya? Ataupun kita memang suka berhutang? Al-maklumlah, tak boleh tengok orang lebih sikit. Kalau orang sebelah lebih sikit atau beli barang baru, mulalah tak keruan dibuatnya. Kita pun nak beli juga. Malah, kalau boleh biar lebih mahal dari orang sebelah!

Pernahkah ku bermimpi anda terjumpa sikap orang yang sebegitu? Rasanya memang ramai orang kita yang mentalitinya sebegitu. Kalau berkemampuan, bolehlah beli tunai. Tapi kalau tak berkemampuan terpaksalah berhutang.

Pada pandangan sayalah, kan lebih baik kita fikir dulu sebelum nak buang membeli. Buat sikit analisa dahulu sama ada ia perlu atau tidak. Jika tak perlu, usahlah membazir. Lebih baik kita gunakan duit tersebut untuk menambahkan simpanan ataupun sedekah kepada insan yang memerlukan. Sekurang-kurangnya ada juga faedah dan dapat pahala. Betul tak?

Oh, ya! Sebenarnya hari ini saya nak menghebohkan kepada semua yang MajalahIM #3 telah terbit. Saya baru jer habis baca. Memang banyak ilmu dan info best di dalamnya.

Anda pun nak baca gak? Yeah, dapatkan MajalahIM di sini. Usah risau, tiada sebarang bayaran yang dikenakan. Jom Jimat sentiasa berusaha untuk mepaparkan hal-hal yang membolehkan anda jimat. Oh, ya! Inilah dia cover untuk MajalahIM #3. Ia dihiasi oleh seorang IM Malaysia yang tak asing lagi iaitu saudara Gobala Krishnan.

Pada edisi kali ni, beliau telah berkongsi pengalaman dan kisah kejayaan beliau dengan pihak MajalahIM. Saya tak mahu ulas lebih-lebih kerana mahu anda membacanya sendiri supaya lebih "feel" gitu;p Jangan lupa juga mendengar audio (mp3) wawancara dengan beliau kerana ia turut disertakan sekali dalam edisi kali ini.

Selain itu, saya juga tertarik dengan satu topik berkenaan "Jiwa tertekan akibat hutang", tulisan saudara Shamsuddin Kadir. Walaupun tulisan beliau agak ringkas, tetapi saya yakin anda boleh dapat sesuatu setelah membacanya.

Akhir kata, terima kasih diucapkan kepada pihak penerbit iaitu Flarebiz Network dan crew-crew penerbitan lain kerana sudi berkongsi ilmu dan berjaya menerbitkan MajalahIM #3 ini.

==>>Dapatkan MajalahIM #3 di sini<<==

Ahaah! Sekian saja dari saya pada kali ini dan sampai bertemu lagi.

Wassalam.

Jom Jimat

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...