Rujukan Lengkap sebagai Persediaan Anda Hadiri Temuduga Kerja Kerajaan

Tenis Madrid Open 2009: Federer Kejutkan Nadal

19 May 2009 |

Sedikit perkembangan tenis Madrid Open 2009 untuk anda. Buat pertama kalinya dalam tahun ini, kita dapat saksikan pertembungan antara Roger Federer dan Rafael Nadal di pentas akhir. Perlawanan antara 2 pemain terbaik dunia masa kini. Kebiasaannya perlawanan yang membabitkan mereka berdua agak sengit dan berkesudahan dengan 3 set.

rafael nadal masih dianggap king of clay selepas meraih 3 gelaran atp master musim ini

Gambar - Madrid-Open.com



Tapi senario yang berlaku tadi agak berbeza. Federer, pemain no.2 dunia berjaya menundukkan "King of Clay" iaitu Nadal secara straight set, 6-4 dan 6-4. Perlawanan yang hanya mengambil masa 1 jam 26 minit. Selalunya, masa tu hanya cukup untuk menghabiskan satu set bila mereka bertarung. Kemenangan ini sekaligus menamatkan kemarau gelaran Fedex sejak awal musim ni.


Walaubagaimanapun, kemenangan Fedex sedikit sebanyak dibantu oleh kepenatan yang dialami oleh Nadal. Mana taknya, semasa saingan separuh akhir pada hari sebelumnya, Nadal dipaksa bertarung lebih 4 jam oleh Novak Djokovic. Kepenatan tu agak ketara apabila Nadal tidak beraksi pada tahap terbaiknya. Sering kali hantaran balasnya tak melepasi jaring. Keadaan ni memang jarang sekali berlaku.


Apapun, persembahan Federer pun tak kurang hebatnya. Memang menjadi. Teknik permainan beliau mempunyai seni yang diperlukan oleh seseorang pemain tenis yang sempurna. Tahniah Fedex.


Akhir kata, saksikanlah sekitar warna-warni perlawanan akhir dan upacara penyampaian hadiah Madrid Open 2009 sebagai penutup post kali ini. :p


reaksi roger federer sebaik saja menang madrid open 2009

Gambar - Madrid-Open.com

roger federer bersalaman dengan rafael nadal

Gambar - ATPWorldTour.com


roger federer bersama trofi kemenangan

Gambar - ATPWorldTour.com


roger federer sebaik bergambar kenangan bersama rafael nadal

Gambar - English.Sina.com

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...