Rujukan Lengkap sebagai Persediaan Anda Hadiri Temuduga Kerja Kerajaan

Chelsea Menang, Federer Juarai Cincinnati Masters

24 August 2009 |

Chelsea meneruskan rentak kemenangan mereka dalam kempen Liga Perdana Inggeris (BPL) semalam selepas menewaskan Fulham, 2-0. Gol-gol Chelsea dihasilkan menerusi hantaran satu dua Anelka dan Drogba.




Bermula daripada gerakan Lampard, Anelka kemudiannya melorongkan bola kepada Drogba. Drogba bijak melepasi perangkap offsaid dan menewaskan Mark Schwarzer untuk gol pendahuluan Chelsea pada minit ke 39. Kedudukan tersebut kekal hingga tamat separuh masa pertama.

Manakala pada minit ke 76, Drogba pula bijak menghidu peluang. Lorongannya kepada Anelka berjaya disudahkan oleh pemain Perancis itu apabila menggunakan kepantasannya memperdayakan penjaga gol Fulham. Keputusan itu kekal hingga ke wisel penamat.


Berikut adalah keputusan penuh untuk perlawanan yang berlansung semalam;





Sedikit perkembangan tenis iaitu Cincinnati Masters untuk anda. Pilihan pertama kejohanan itu, Roger Federer berjaya merangkul gelaran pertamanya sejak bergelar ayah bulan lepas. Isterinya, Mirka baru saje melahirkan anak kembar perempuan tu. Federer menewaskan pemain Serbia yang juga pilihan keempat, Novak Djokovic 6-1, 7-5 pagi tadi.




Pada set pertama, Djokovic ternyata bermain di bawah kemampuan sebenar. Nampak seperti serba tak menjadi. Sehinggakan beliau membenarkan Federer mendahuli 5-0 sebelum tewas 1-6. Huh, bila dapat "pecah telur" tu, Djokovic seolah-olah lega bebenor.

Set kedua pula lebih seimbang. Kali ini Djokovic pula yang mendahului sehingga kedudukan 3-0. Namun, Fedex mula menemui rentaknya dan akhirnya menang 7-5. Kemenangan itu merupakan gelaran Masters ke-16 buat Federer. Hanya satu gelaran saja ketinggalan di belakang Andre Agassi. Sila rujuk carta di bawah ni.




Adakah dengan kemenangan ini merupakan petanda yang Roger Federer mampu mempertahankan gelaran Terbuka AS buat kali keenam berturut-turut? Sama-samalah kita tunggu nanti. :)



**Semua screenshot telah diambil dan diedit daripada laman sports.espn.go.com

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...